15 najważniejszych dat dla sklepu eCommerce

15 najważniejszych dat dla sklepu eCommerce

23 marca 2019 0 By addmin5

Mówi się, że najlepszy czas dla e-commerce to czas przedświąteczny, że można wtedy naprawdę dużo zarobić. Jest to prawda, ale połowiczna. Bo okazji “sprzedażowych” jest o więcej. Wiele osób ceni sobie, że bez wychodzenia w domu i stania w kolejkach może kupić idealne prezenty dla najbliższych. Zmienia się także polityka cenowa. Sklepy grają na emocjach, podwyższają ceny, obniżają je, zarzucają klientów promocjami. To ważne, by w strategii na cały rok dla sklepu zaznaczyć pewne daty. Jakie daty wziąć pod uwagę? Przede wszystkim pamiętać także o tych, które nie łączą się bezpośrednio ze świętami Bożego Narodzenia. 

15 najważniejszych dat dla sklepu eCommerce – o co chodzi?

Oprócz “Czarnego Piątku” czy Mikołajek w naszym kalendarzu powinny znaleźć się także inne ważne daty, które warto wykorzystać do promocji e-commerce. To, jakie daty wybierzemy, powinno w dużej mierze zależeć od produktów, które oferujemy. Przykładowo, promocje związane z 14 lutego (Walentynki) mogą pojawić się w sklepach internetowych prawie każdej branży. Na pewno data ta sprawdzi się w przypadku sklepu z zabawkami erotycznymi, ale również w e-kwiaciarni. Potencjał sprzedażowy daty zależy w dużej mierze od tego, jak go wykorzystamy.

15 najważniejszych dat dla sklepu eCommerce – które wybrać?

Patrzmy na naszego odbiorcę, jeżeli oferujemy artykuły dla młodzieży – dobrą datą będzie wykorzystanie np. 1 września. W marcu można wykorzystać np. dzień kobiet do promowania produktów dedykowanych kobietom. Dlaczego 15 najważniejszych? – Bo co za dużo, to nie zdrowo. Gdyby robić po dwie promocje w miesiącu, ludzie by się szybko przyzwyczaili, mogliby przestać kupować produkty w momencie gdy nie byłoby na nie promocji.

Więcej informacji na https://dealavo.com/pl/2019/04/15/najwazniejsze-dni-sprzedazowe-i-jak-je-wykorzystac/