Analiza ceny konkurencji

Analiza ceny konkurencji

5 listopada 2018 0 By addmin5

Zadanie monitorowania cen w żaden sposób nie pozwala zidentyfikować pozycji, które są dla Ciebie droższe, a co za tym idzie, obniżyć ceny. Jeśli twoja wycena nie jest palcem do nieba, ale ekonomicznie uzasadniona, to nie ma sensu dorównywać ekonomicznie nieuzasadnionej cenie konkurenta (kto wie, co jest w jego głowie). Głównym celem proponowanego podejścia do monitorowania cen jest ocena różnicy między cenami a cenami konkurentów na oczach konsumenta. Następnie należy monitorować trendy w polityce cenowej konkurenta i podejmować odpowiednie proaktywne działania, zanim konsument zacznie odczuwać korzyści wynikające z polityki cenowej konkurenta. Odpowiednio, zgodnie z wynikami monitoringu, prawidłowe błędy cenowe, które po raz pierwszy zostały zauważone przez konsumenta.

Przedmiotem badań (monitorowania) ceny konkurenta mogą być zarówno indywidualne pozycje asortymentowe, jak i obiektywne formacje z pozycji asortymentowych, na przykład kontrole.

Bardzo ważne jest, aby mieć informacje o całym asortymencie, a nie o jego części (na przykład pozycje, które składają się na główny udział w zyskach, lub pozycje, które są interesujące dla menedżera w danym momencie) i monitorować zmiany cen dla całego asortymentu przecinającego się z konkurentem.

Oczywiście, lista asortymentowa aktywnych pozycji może być bardzo duża, a następnie zadanie monitorowania cen może być bardzo drogie lub niemożliwe z fizycznego punktu widzenia w wyznaczonym czasie, a wyniki długiej analizy mogą już być i mogą być nieistotne. Ten problem można rozwiązać za pomocą odpowiednio zorganizowanych próbek z asortymentu. Każda próbka, w pierwszej kolejności, powinna w rzeczywistości być małym (i w rezultacie mniej kosztownym) modelem asortymentu, ale wszystkie wskaźniki pod względem szerokości reprezentacji grup produktów i marek powinny być zachowane tak jak w całym zakresie. Takie próbki są reprezentatywne. Zgodność ze stanem reprezentatywności próbek umożliwi dystrybucję wyników monitorowania uzyskanych dla próbki jako całości do całego zakresu. Po drugie, próbki muszą modelować zachowania konsumentów przy wyborze produktu i ceny. Umożliwi to rozwiązywanie problemów w zakresie ustalania cen w zrównoważony sposób w oparciu o priorytety konsumenckie.

Proces monitorowania cen konkurencji jest procesem, który się nie zatrzymuje, wymagając okresowej aktualizacji i optymalizacji. Analizowanym parametrem jest selektywne odchylenie cen od cen konkurenta w%, jego wartości uzyskane z różnych próbek reprezentują zakres dynamiczny, najlepiej niezawierający trendów, sezonowych lub okresowych trendów. Wszystkie wartości powinny koncentrować się (zbierać) wokół określonego poziomu – faktyczne odchylenie cen od ceny konkurenta w%. Przy takich założeniach mamy wszelkie powody do stosowania kart kontrolnych (QC), które pozwolą nam:

1) Oszacuj faktyczne odchylenie cen od cen konkurencji w%.

2) Identyfikować i analizować trendy nietypowe dla idealnego QC (ponownie, najlepiej nie zawierające trendów, sezonowych lub okresowych trendów, wszystkie wartości powinny być skoncentrowane (zbieżne) wokół pewnego poziomu)

3) Określ ewentualne błędy w polityce cenowej i błędy, które mogą mieć poważne konsekwencje, w tym utratę klienta.

Sprawdź więcej na https://dealavo.com/pl/