Wybrane produkty, które nie sprzedają się w Twoim sklepie internetowym

Wybrane produkty, które nie sprzedają się w Twoim sklepie internetowym

25 października 2018 0 By addmin5

Brak dostatecznej informacji na ich temat

Sprzedaż na odległość charakteryzuje się tym, że jedynym źródłem informacji o produkcie jest jego opis na stronie internetowej. Powinien on być rzetelny, jasny dla odbiorcy, przedstawiać najważniejsze cechy produktu. W ten sposób konsument jest w stanie podjąć decyzję o zakupie danego produktu. Jeżeli jakiś artykuł pozbawiony jest takiego opisu – klient zniechęci się, bo nie będzie wiedział na co się decyduje. Podobnie sprawa wygląda czy braku odpowiedniego zdjęcia produktu. Odpowiednia grafika przyciąga wzrok, a możliwość obejrzenia produktu na zdjęciu zachęca do jego zakupu.

Produkt łatwo dostępny

Zakupy przez Internet to idealny sposób na to, aby zaopatrzyć się w rzeczy, które nie są łatwo dostępne. Jeżeli w sklepie internetowym oferowane są produkty, które są powszechnie dostępne w sklepach stacjonarnych, można być niemalże pewnym, że klient będzie wolał udać się do takiego sklepu, obejrzeć artykuł na żywo i kupić go w sklepie stacjonarnym. Sprzedaż przez Internet produktów łatwo dostępnych rzadko się sprawdza. Kolejną kwestią jest to, że cena produktu w połączeniu z kosztami przesyłki jest zbyt wysoka. W takiej sytuacji zamawianie przez Internet jest po prostu nieopłacalne, a dane artykuły zalegają w magazynie.

Nieodpowiednia reklama i marketing

W sieci bardzo ważna jest nie tylko reklama samego sklepu, ale i danych produktów. Jeżeli dany produkt się nie sprzedaje, warto zwrócić uwagę na to, w jaki sposób jest on reklamowany, a także na to, czy oferta jego sprzedaży jest atrakcyjna. Pod uwagę można wziąć promocję czy wyprzedaż, a także lepsze przedstawienie danego artykułu na stronie internetowej.